Ber om ursäkt

Det var ett bra tag sen jag skrev här på bloggen. Jag har inte haft någon motivation då min vardag just nu står ganska still. Arbetslös singel som bor hemma, lagom kul. hm.

Något som däremot är roligt var den gångna helgen. Hade födelsedagsfest (då jag gick in i 22-årsträsket i tisdags) och många nära och kära dök upp. Vissa som man inte sett på flera år, skoj!
Vi höll till ute på "Häxudden" i Oretorpssjön - en del av Vittsjön där vi mös framför en gigantisk brasa och njöt av varandras sällskap. Jag blev inte särskilt berusad, anledningen tänker jag inte nämna här.

Sen har jag haft fullt ös på jobbsökarfronten. Har fått en handledare på AF Kultur (vi kulturarbetare är inte välkomna på "vanliga" AF) som sagt att jag bör söka praktiker då rena jobbsök inte leder någonstans. Livet som kulturarbetare är inte lätt. Så nu har jag gått och spekulerat i om man skulle söka sig uppåt landet igen. Inte lika långt som till Piteå dock. Göteborg är staden som lockar - av väldigt många olika skäl. Så min plan just nu är att ringa Göteborgsposten och GT för att kolla om det finns lite praktikmöjligheter som kan leda till att jag kan flytta från Vittsjö. Jag behöver nya miljöer och nya vidder, Vittsjö tillhör mitt förgångna.

Nu funderar jag på att bre en macka och sätta mig och redigera lite festbilder på lördagen. Känns som en vettig plan, indeed.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

I am in chocktillstånd :D hehe.. Hoppas du hade skoj iaf gullet :D



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-09-14 @ 23:20:32
URL: http://amberkiss.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0