Vart är vi påväg?



Möttes av denna "toppnyhet" Aftonbladet.se och har fått mig att reflektera över vad som egentligen har nyhetsvärde. Som de flesta som läser min blogg och som på något sätt är relaterade till mig så läser jag till journalist. Min dröm är att bli en reporter som rapporterar nyheter som berör, skapar debatt och som upprör folk. Jag vill bli en länk mellan svenska folket och omvärlden. Och ärligt, om detta är den typen av "nyheter" - artiklar som handlar om att Linda Rosing är gravid - som folk vill läsa, ja, då kanske jag skulle byta karriärinriktning. För detta är då inte vad jag vill syssla med.

Nåja, min mobil har krånglat något så djävulskt de senaste dagarna att jag funderat på att köpa en ny. Jag ska kolla vad staden har att erbjuda på fredag.

Och till sist: Välkommen syster till bloggsfären!

Kommentarer
Postat av: Linda

Naww Tack broder. Saknar dig. <3

2009-06-14 @ 13:26:53
URL: http://eddiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0