Som de flesta redan vet...

...så skriver jag krönika för Vittsjobjarnum.nu en gång i veckan. Jag har sedan två krönikor tillbaka varit i en rolig "ordfejd" mellan en man i Vittsjö. En med glimten i ögat, givetvis.
Såhär lyder mannens ord (som för övrigt heter Gösta Kållberg) denna veckan (refererat till min krönika "Våren som aldrig kom"):

"Våren som aldrig kom" skriver Andreas. Jag förstår att det är svårt att vara optimist efter sex månader i mörker iförd täckbyxor och pälsmössa. Här i Göinge har vi, sedan du bodde här, avskaffat pessimismen. Den orsakar bara elände. Så, vi ser alla fram emot att få träffa dig och krama om dig när du kommer till göingebygden för att vederkvicka dig.

Resten av hans svar finns här

Gösta, du är för underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0