.

Att vara kvällsreporter är inte överdrivet slitsamt.  Medan lugnet ligger över spridningsområdet och redaktionen så sitter jag och letar frenetiskt efter nyheter. Det är verkligen torrare än öknen i sahara och jag känner hur meningslös min närvaro är. Jag sitter på min stjärt och tickar pengar från företaget. Inte för att man ska klaga men lite action hade väl inte varit helt fel. Det är andra kvällen som jag jobbar kvällsskift - nu återstår bara onsdag, torsdag, fredag och söndag. Lördag och måndag, tisdag samt onsdag jobbar jag dagsskift.

Jag må säga att det är guld att ha Spotify installerat på datorn. Vad skulle jag annars sysselsätta mig med? Mina favoritforum är redan genomkollade till förbannelse och det är inte särskilt troligt att de kommer bjuda på något nytt och fräscht ikväll. Annars har kvällen bjudit på lite undervisning i företagsekonomi och momsbehandling. Tack Jonas för alla bra tips. De kommer väl till användning. F-skattesedel klirrar jag nämligen i början på september.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det är enormt tråkigt när man har tråkigt på jobbet. Då kunde man egentligen lika gärna vara hemma istället >.< Men det är kul att de verkar gå bra iaf =) Om du inte finner något att skriva om kan du väl skriva om olika bantningsmetoder som alla andra större tidningar verkar göra? Haha. Eller typ; smärta i lilltån kan vara böldpest i höger öra eller något annat helt osannolikt. Nä, skämt å sido. Hoppas du har det kul =) Saknar samtalen med dig bara, men så är det väl =)

Kramar!

2009-07-22 @ 16:23:43
URL: http://amberkiss.blogspot.com/
Postat av: Andreas

Tack Alex för pepptalket och tipsen. Jo, jag saknar också samtalen men ja.. just nu finns ingen tid =/ vi får tjötas vid i augusti i guess?

2009-07-22 @ 20:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0