Tankar om framtiden

Min Pitevistelse börjar gå mot sitt slut. Med blott 3 månader kvar (6 månader om jag klirrar sommarjobbet) känns det som om det är dags att börja fundera på vad jag ska göra i höst. Ni som känner mig väl vet hur lätt jag får framtidsångest och den börjar komma nu. Jag har grubblat ett tag och inte vetat hur jag ska göra, men det börjar klarna lite nu.

Calle skickade nyss ett sms om en fotoutbildning som han ska söka - en utbildning beläget i Viebäck som ligger strax utanför Nässjö. Kursen är på ett år och omfattar det mesta för att kunna jobba i studio och på en tidning. Jag är faktiskt lite sugen på att söka den. Som back-up iallafall. Inom mediebranchen vet man ju aldrig om man får jobb eller ej. Ett stort plus med just denna utbildningen är att Viebäck ligger max 4 timmar från Vittsjö och familjen. Ett stort minus är att orten är en byhåla.

Jag ska nog söka. Foto är roligt och det vore bra om man kunde kombinera bildjournalistik och skrivande journalistik. Dessutom skjuter jag på den hemska vuxenverkligheten ett år till.

//A.G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0