Jag har övergett Bilddagboken

Det är över nu. Det var inte hållbart längre, vår förhållande är nu finito. Jag skriver om Bilddagboken.se där jag var aktiv i nästan 3 år.

Jag övergav sidan av ett antal anledningar:
Lågupplösta bilder
Laddningstider from Hell
Sjukt ful layout
Småungar som slängde upp "ego-pics" av sig själva.

Nu är jag istället aktiv (från och med ikväll iallafall) på Pixbox. Länken till min sida hittar ni här.
Något som dock stör mig är det begränsade uppladdningssystemet. Som ny användare får man tilldelat 512 mb. Dessa 512 försvinner även om du tar bort en bild som du precis lagt upp. Dåligt.
Sen måste jag passa på att gnälla om att man bara får ladda upp 100 mb per månad. Riktigt dåligt. Jag som van fotobloggare brukar nog överskrida den gränsen rätt ofta, speciellt med tanke på att jag tänker kasta upp samtliga bilder som jag har sparade på min hårddisk. Det kommer bli ett evighetsprojekt. Det finns en lösning på detta problemet - skaffa ett prenium account. Detta kostar 75 spänn. Är det värt det? Jag vet inte, men det lutar nog till att jag gör det ändå. Jag vill liksom inte behöva vänta 6 månader innan alla bilderna är uppe.

Nåja, fick tips av Fredrik i dag om ett nytt band - Weeping Willows. Det är lite pop-rock över dem och musiken för mina tankar till The Killers äldre album. Det är helt okej musik och jag tänker bjussa på en låt. Varsågoda:




//A.G

Kommentarer
Postat av: blomman

inte värt de! släng upp bilder på bloggen sominte får plats på pixbox :P

2009-02-17 @ 02:22:07
URL: http://blomkviiist.blogg.se/
Postat av: Andreas

Sant. Men nu har jag också minst 600 bilder. Ger det andra perspektiv?

2009-02-17 @ 08:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0